Apakah Keadaan Blog Saya?

MEMBER TESDEC

MEMBER TESDEC
Netwoking Security

DKE6S1 2009 PSMZA

DKE6S1 2009 PSMZA

Sekayu Dengan Budak Kampung


Sekayu Dengan Budak Kampung
Pada musim cuti sekolah selepas hari raya puasa yang ke -6, saya bersama budak kampung telah pergi berkelah di Sekayu Hulu Kuala Berang. Pada mulanya kawan saya 'Mat Jan' memberitahu saya ..kita ada perkelahan, saya tidak percaya sehinggalah yang lain datang memberitahu. Tanpa membakar masa saya terus bersiap dengan memakai baju ninja dan mengisi penuh minyak motosikal. Saya membonceng bersama 'Mat Jan' dan banyak suka duka.....^_^.. Ada yang kehabisan minyak dan bocor tayar pun ada, semasa pulang kami semua pergi beraya di rumah Pak Su..^_^

Okk!! semua kita bergerak skrng...Mat Nuar ngan
Helmi jadi kpale

Oii!! tunggu aku.. kenapa aku kat
blkang sekali ni..

nerap Man... hahaha!! honda 70 nk terap...
tp jgn putus asa...teruskan perjuangan
hingga ke destinasi...

Kaya dengan Ayie terlampau gembira
sampai nk tercabut gigi bile suke

lari budak2... mambang ni datang dah..
ramai giler 11 buah motor

Laju lagi Parit... haha mg x leh potong aku pun

Yahoo!!! dah sampai, giler dalm mase kurang
1 jam dari Marang ..

Oii! nanti lu Yie aku nk letak helmet aku ni...
la bolok sungguh la..

blerrrr!! dengan riangnye Peroh menjelur
lidohnye... hehe mamat cover tu

Oii smart giler yang sebelah aku ni..
haa ni abng kpd Mat Jan

haa, yang ni Jang dengan adik kepada Siti..
masa ni tgh berarak ke tempat mandi..

Oii!! bincang nape tu.. x ajok aku...

Seman (baju hitam):: Ops, lupe aku x de gigi nak senyum..

Mase ni baru sampai kat pondok... ade yang hidupkan
api untuk bakar ayam...tengok helmet bloh jual ni..

Haa dah dapat.. yang ni Mat Min kalu nak ambik
gambar selalu kene pegang takut lari...

haha tengok muka Kaya... kene arang, awok2 ni main
leset arang kat muka sampai aku pun kene..

Senyum Parit.. orang nak ambik gambar...
Parit tersenyum sehingga nasi dalam pinggan
tumpah tanpa disedarinya..

oi Perol mg buat de duk tengoh tu sorang...ish ish..

Kelihatan Ayie dan Kaya kesejukan dan bertenggek
macam belangkas...Ayie terlalu gembira
sampai terlebih senyum..^_^

Mat Jan senyum

Haa.. yang ni Parit dengan Siti...

@_@ Ahh.. sejuk giler air ni... cam dalam peti
oi Mat Nuar mg buat ape tu...

senyum!! helmi mandi sekejap sangat, orang tengah mandi lagi..
yang pakai baju hijau tu aku la tu hehe^_^

Helmi, Parit, Kaya dan Mat Nuar..... oi cepat sikit
panas ni nanti hitam aku..

haha!! semua ada, 21 orang 11 buah motor... masa ni semua
tengah tunggu hujan lebat..masa ni dah
dalam perjalanan pulang dah..^_^

Oi Karin, senyum la skit orang nak ambil gambar ni...

haa, nilah Mat Jan..^_^ kat belakang tu Parit..
hello brother.. apa tengok2

Haha begitulah kisah budak kampung kami.... tapi masa dalam perjalan balik, motorsikal Mat Min bocor tayar dan kami semua bertungkus lumus membantunya, manakala motosikal Abang kepada Parit (Mat Jieng) kehabisan minyak kerana terlalu gembira sampai lupa isi minyak... terima kasih semua....


2 comments:

:: Bu Boyz :: said...

waaah bes arr konvoi reramai...

Doo@Patah said...

kami budak kampung...kalu ada aktiviti kami buat bersama...
trima kasih sbb komen BuBoys